Monday 16 January 2012

BiCaRa HaTi - DiaDaPTaSi KE DRaMa _ KaRYa: DaMYa Hanna


last weekend IH baru berkesempatan tgk drama bicara hati nie... tue pun kt youtube... sbnr nyer dh lame tau pasal drama nie (tgk iklan jer)... tp mane lh sempat nk tgk kt astro sbab tayangan nyer setiap ari selasa pkul 9:00 mlm... IH plak keja blk pkul 1:00 pg... sempat sgt lh kn... sib baek lh ade yg upload kt youtube... so dpt lh jgk tgk....


drama bicara hati nie adaptasi dr novel bicara hati... karya damya hanna... pelakon2 nyer... sharnaaz ahmad, cristina suzanne stockstill, marsha, azizah mahzan, zaidi omar & ramai lg...
skrg dh episod 2... x sabar nk tunggu episod2 yg akan dtg... semua nyer ade 26 episod...


sinopsis:

dalam satu kemalangan kecil yang tidak disengajakan, tengku syahran dan zahlia bertemu. ketika itu, tengku syahran sedang buntu memikirkan cadangan emaknya yang ingin menjodohkan dia dengan linda, seorang wanita yang tidak pernah dicintainya.

seminggu mengenali zahlia, tengku syahran menyatakan hasratnya untuk memperisterikan zahlia untuk mengelak dirinya dikahwinkan dengan linda. zahlia terkejut dengan permintaan tengku syahran. tengku syahran tidak dikenali dan tidak mungkin zahlia boleh jatuh cinta dengan pemuda itu.

zahlia serba salah untuk menerima lamaran itu. pelbagai cara dilakukan oleh tengku syahran untuk memenangi hati zahlia. akhirnya zahlia akur tetapi dengan syarat iaitu hak-hak peribadi zahlia tidak akan diganggu.

setelah diijabkabul, tengku syahran mula berubah. egonya tinggi dan dia tidak mengikut perjanjian yang telah ditetapkan. zahlia rasa tertipu. tengku syahran telah mungkir janji. kini timbul pelbagai konflik dalam rumah tangganya.

benarkah hakikat bahawa perkahwinan yang berdasarkan kontrak tidak dapat mengundang rasa cinta, kasih, sayang dan kerinduan? bicara hati sebuah kisah yang dapat mengungkap segala rahsia.

sebuah novel yg sgt2 menarik... jln cerita yg best... bile dh diadaptasi ke drama... mestilh ade sedikit perubahan... tp masih menarik cerita nyer... kpd pecinta2 novel yg blom bace novel nie... direkomenkan untuk membaca novel nie... drama bicara hati pun direkomenkan untuk ditonton...
senang cite best lh novel & drama bicara hati nie... credit to damya hanna atas karya yg menarik... thanks a lot... muahhhhh... (siap ade kiss lg kn)

1 comment:

  1. "bc novel bicara hati on9 @ http://www.enciknakal.com (credit to blog encik nakal)dr tgh mlm smlm sampai subuh td... bengkak mata nanges... hehehe... x sabar menanti episode2 seterusnya drama bicara hati..."

    ReplyDelete